Riot Games afslører detaljer om historien bag Valorant

Riot Games afslører detaljer om historien bag Valorant

Riot Games har afsløret nærmere detaljer om, hvordan udviklerne har til hensigt at fortælle historien bag Valorant, som er selskabets første FPS-spil.

Det kritikerroste spiludviklingsfirma Riot Games har for nyligt afsløret nærmere detaljer om, hvordan de har intentioner om at afsløre og udvikle historien bag karaktererne i Valorant.

I løbet af de seneste par uger har Valorant-lækager og officielle nyheder skabt en del buzz blandt spilinteresserede. Der er nemlig mange FPS-entusiaster, der ekstatisk venter på udgivelsen af spillet.

Forventes udgivet sommer 2020

Som forberedelse til spillets forventede udgivelse i sommeren 2020, har Riot Games langsomt frigivet detaljer om spillet og dets karakterer.

Hvad vi ved om spillets hidtil er, at der er otte unikke karakterer: Phoenix, Viper, Sova, Cypher, Brimstone, Sage, Omen, og Jett. Dertil finder spillet også sted på Jorden.

Dette ved man, da hver karakter (eller Agent, som de hedder i spillet) repræsenterer et land fra den virkelig vand. Fx er Agent Viper fra USA, mens Phoenix er fra London (Storbritannien).

Da agenterne har kræfter, antyder det at magi findes i Valorants verden. Det kan dog også være, at de forskellige karakterers evner er baseret på en slags avanceret teknologi.

Sådan vil historien fortælles og udvikles

I et eksklusivt interview med YouTube-kanalen Qwixzo, beskriver kreativ direktør for Riot Games, David Nottingham, deres plan for, hvordan de vil fortælle historien bag Valorant.

Historien vil for det meste blive leveret gennem interaktion med karakterer og miljøelementer. Nottingham siger, at holdet har taget sig god tid til at skabe personligheder og motivationer for alle karakterer, som kan afsløres gennem spillets levetid.

Den type verdensopbygning, der præger Valorant er kendt som miljøfortælling, og er tidligere brugt i lignende titler. Overwatch er et rigtig godt eksempel på dette, og der er mange ligheder mellem Blizzard og Riot Games’ tilgang.

Om at fortælle historien på denne måde, sagde Nottingham følgende:

“Det der virkelig er interessant for mig, er at se, om det er noget, som spillerne vil engagere sig i, blive begejstrede over, og om de vil byde ind med deres egne teorier.”

You may also like...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *